Fotó: Tamás István
Napjainkban egyre gyakrabban fordul elő, hogy a munkahelyi problémák forrása maga a vezető, aki észrevétlenül, mégis mélyrehatóan rombolhatja a munkahelyi környezetet. Ha a munkád során úgy érzed, hogy a feladataid végtelenül sokasodnak, és olyan problémákat kell megoldanod, amikhez semmi közöd nem lenne, jó eséllyel a szervezetlenség és a nemtörődömség jeleit tapasztalod, amelyeket a vezetőd generál. Az ilyen körülmények stresszesek és kimerítőek lehetnek, hiszen az a biztonság, amit egy jól működő csapat adhat, eltűnik.
Az, aki nem képes másokat tiszteletben tartani, folytonosan kritizálja és lenézi a környezetében lévőket, megalázó stílust használ, nem rendelkezik azokkal az alapvető készségekkel, amelyek a sikeres és eredményes vezetéshez szükségesek. Az ilyen ember általában saját bizonytalanságait vagy önértékelési problémáit vetíti ki másokra, és gyakran az éles kritika eszközével próbálja magát fölényesebbnek láttatni. Ez a viselkedés nemcsak, hogy szétrombolja a munkahelyi légkört, hanem elveszi a csapat tagok motivációját, sőt csökkenti a munkahelyi hatékonyságot is.
Sokszor nehéz belátni, hogy a gondok gyökere nem a munkatársakban, vagy benned rejlik, hanem a menedzsment hibáiban. Ha az irányítás hiányos vagy rosszindulatú, az egész csapat szenvedni fog. Ez különösen akkor nehéz, ha a főnököd egoista, aki nem képes vagy nem hajlandó elismerni saját hibáit, és így minden problémát másokra hárít. Épp ezért fontos tudni, hogy a munka csak egy része az életednek; a család, a barátok és az igazán fontos emberek szeretete sokkal nagyobb értéket képvisel. Ne hagyd, hogy a munkahelyi gondok elnyomják azt, ami igazán számít. Élj boldogan, törekedj arra, hogy elvégezd a munkádat a legjobb tudásod szerint, de ne vidd haza a gondokat.
Ha már többször próbáltál pozitív hozzáállással viszonyulni a vezetődhöz, és minden erőfeszítésed hiábavalónak bizonyult, akkor engedd el. A munkában való hatékonyság, a jó teljesítményed elég, és nem érdemes olyan vezető rosszindulatával foglalkozni, akivel már nem tudsz megegyezni. Ha hazaérsz, hagyd a munkát az ajtón kívül, és szánj időt a feltöltődésre., Éld az életed, és ne hagyd, hogy a munkahelyi konfliktusok megkeserítsék az életed.
Fontos, hogy átgondold, érdemes-e hosszú távon egy ilyen munkahelyen maradni. Talán nem te vagy az, akinek távoznia kellene. Egy valódi, hozzáértő vezető türelmes, empatikus és képes megtalálni a közös hangot a csapatával. Ha erre a vezetőd nem alkalmas, talán érdemes lenne pszichológiai szempontból is felmérni, hogy valóban megfelel-e a vezetői feladatokra. Ha úgy döntesz, hogy a konfrontációt elkerülöd, akkor légy magabiztos a munkádban, tölts időt azzal, amit, akit szeretsz, és ne hagyd, hogy egy önmagát szerető ember viselkedése megmérgezze az életed.
Élj boldogan! Mindig a család, a szeretteid és a barátaid legyenek életedben az elsőhelyen.
Tamás István Reggel8.hu
1992-2024